Pozdvižení něco stojí

Anglický venkov zažije zase něco, co všechny pěkně vyvede z míry. Budete čubrnět, co lidi jsou schopni udělat jen proto, aby dosáhli svého! A nejen jednou jsou ochotni ukončit něčí život…

Další a zase další detektivka. Přijdu si jako na běžícím páse, kdy skoro nic jiného nevychází a já neberu do ruky skoro žádný román jiného typu. Lidé to rádi čtou, včetně mě samotného, přesto naštěstí stále nalézám něco nového a nečekaného. Bláto a mršiny mě zaujaly už názvem a obálkou, po přečtení názorů z ciziny jsem se rozhodl, že zkusím své štěstí a ponořím se do jejích tajů.

A nelituji, ačkoliv příběh pro mě byl lehčím nadprůměrem a tedy ne přímo dokonalým stihomamem. Moc se mi na něm líbilo prostředí, které autorka dokázala velmi věrohodně popsat a na něm všechno zásadního postavit. I citová zabarvenost a napětí vzrůstá na základě vykreslení jednotlivé scény, ne tedy zásadně z emocí hrdinů.

Největším kamenem úrazu jsou právě asi postavy. Najdeme tam skvěle vypodobněné charaktery, ale taky takové nevýrazné a nepodstatné osoby, které by tam ani nemusely být, protože ději nijak nepomáhají. Vyšetřující Jess Cambellová a následný vrah číslo jedna u mě drží prim, jejich životy mi přišly dosti blízké a dokázaly ve mně vyvolat nějakou důležitější emoci. Ostatní se stávaly černobílými všednostmi, u kterých jste čekali každý jejich krok a čin.

*

Někdo byl uvnitř zabedněného domu. Pozorovatel na dvoře se stáhl do stínu hromady železného šrotu a vyčkával.

Mihotavé světlo chvílemi zmizelo, aby se nečekaně objevilo na jiném místě. Osoba v domě se pohybovala z jedné místnosti do druhé, ale ze dvora se nedalo pokaždé určit, kam směřuje. Vetřelec si nedával pozor. Myslel si, že je tu sám a nikdo ho nepozoruje. Když bylo nějaké okno pečlivě zabedněné, světlo baterky nepronikalo ven, a tak bylo těžké odhadnout, kde se znovu objeví.

… Bum! Někdo udeřil rukou pravděpodobně do dřeva. Bum! Další rána…

*

Měl bych se možná trochu zastydět, protože jsem autorčina předchozí díla neznal. Pro mě je tak ryzí novinkou, která není špatná, i když podle některých jsou její předchozí knihy mnohem lepší. Takže kdo ví, jestli se ještě někdy do jejího světa podívám. Pokud ano, rád zůstanu snad i věrný této sérii, která by měla pokračovat v řešení případů dvojice Cambellová-Carter. Hodně štěstí vám obou a vlastně i nám všem, kteří vám půjdou někdy pomoci!

 

Název knihy: Bláto a mršiny (Mud, Muck and Dead Things)

Autor: Ann Granger

Nakladatelství: Moba

Vydáno: únor 2017

Autor: Josef Němec | pondělí 27.3.2017 10:00 | karma článku: 9,87 | přečteno: 402x
  • Další články autora

Josef Němec

Svoboda se neodpouští

30.12.2023 v 16:48 | Karma: 4,77

Josef Němec

Požár se nezapomíná

31.12.2022 v 17:57 | Karma: 3,90

Josef Němec

Zmizeli neznámo kam

26.8.2022 v 7:43 | Karma: 3,89