Nejen o Dokonalém tichu s Rosamund

Jelikož několik měsíců sleduji britskou autorku Rosamund Luptonovou – samozřejmě jen její oficiální facebookovský profil – a již potřetí jsem byl přímo nadšen z její knihy, proto jsem neváhal a napsal jí děkovný email.

Byla velice potěšená a svolila, že mi odpoví na mé otázky.

Blíží se konec října, jak budete trávit zbylý podzimní čas?

Letošní podzim věnuji k přemýšlení nad novým románem. Samozřejmě ale také vyrazím na dlouhé procházky do přírody a budu zapalovat oheň v našem útulném krbu.

Těšíte se na Vánoce?

Miluji vánoční čas! Držíme během nich i mnoho tradic, a to jak starých tak i nových. Mnoho lidí u nás o svátcích zůstává, pokud tedy chtějí, a několik jich přijde jen na sváteční den. Pro každého mám pak vyrobenou vlastní vánoční ponožku, kterou jim rozdám během oběda.

Máte na svém kontě tři knihy – Sestru (česky 2012), V plamenech (česky 2013) a Dokonalé ticho (česky 2016). Ta poslední se věnuje neslyšící Ruby. Proč jste zvolila právě tuhle hrdinku?

Vybrala jsem si Ruby, protože i já jsem se v jejím věku potýkala s nedoslýchavostí a částečnou hluchotou. Zajímal mě proto pohled podobných lidí na svět kolem nich a také to, jak vidí a vnímají vlastní jazyk.

Většina knihy Dokonalé ticho se odehrává na Aljašce. Jak náročná byla příprava? A vyrazila jste do tohoto cípu světa?

Samozřejmě to náročné bylo. Strávila jsem množství hodin vyhledáváním informací, především o Aljašce, kterou jsem také nakonec navštívila.

Vzpomenete si ještě na úplně první knihu? Jak dlouho jste ji tvořila?

Trvalo to mnoho let, než jsem svou prvotinu s názvem Sestra napsala. Naštěstí jsem v té době nemusela s ničím spěchat, neexistoval pro mě žádný deadline nebo nedej bože vydavatelský termín, který by mě strašil a zároveň popoháněl dopředu.

Píšete každý den?

Určitě ne, i když se o to velice snažím. Mnoho času mi zabere rodina a přátelé, což je tak správně.

Na co se můžeme od vás ještě těšit? Už píšete něco nového?

Právě jsem na úplném začátku, jelikož mám v hlavě několik nápadů a myšlenek. Ale až se přiblížím ke zdárnému konci, určitě dám vědět na svém facebookovském profilu.

Děkuji ještě jednou Rosamund Luptonové, že mi poskytla rozhovor a že píše tak skvělé knihy, a také své kolegyni Hance Volfové, která mi vypomohla s překladem.

Rozhovor vznikl ve spolupráci se studentským časopisem JU Magazín (http://www.jumagazin.cz/).

Autor: Josef Němec | středa 26.10.2016 8:59 | karma článku: 11,78 | přečteno: 159x
  • Další články autora

Josef Němec

Svoboda se neodpouští

Myslet si, co chci, je jedna věc. Říkat něco veřejně, je ale věc druhá. Pro někoho možnost sebe prezentovat se za každou cenu může vést k nespokojenosti lidí kolem, což leckdy vyvolává pomluvy a překrucování skutečností.

30.12.2023 v 16:48 | Karma: 4,77 | Přečteno: 224x | Diskuse| Poezie a próza

Josef Němec

Minulost ožívá a ani policie si neví rady

Je těžké žít se ztrátou někoho blízkého. Člověk nám někdy odejde a fyzicky zemře, v našich myslích ale i poté zůstává. Jenže co když se nacházíme v tak náročné životní situaci, že se nakonec musíme vzdát někoho, koho milujeme...

5.12.2023 v 21:38 | Karma: 6,63 | Přečteno: 444x | Diskuse| Poezie a próza

Josef Němec

Požár se nezapomíná

Vzplanutí. Ať je to v době dětství, dospívání či v samotné dospělosti, vždy se na každé z nich vzpomíná se srdcem v oblacích. Někdy ten oblak připomene nejkrásnější chvíle života, jindy období, kdy jsme podlehli někomu...

31.12.2022 v 17:57 | Karma: 3,90 | Přečteno: 152x | Diskuse| Poezie a próza

Josef Němec

Zmizeli neznámo kam

Trvá to dny, leckdy týdny a měsíce, jindy zase roky a mnohdy i věčnost. Jakákoliv ztráta v kterékoliv podobě může na nás působit na malou chvíli, krátkou dobu, nebo nás čas od času neustále překvapovat nejen v období zastavení se

26.8.2022 v 7:43 | Karma: 3,89 | Přečteno: 228x | Diskuse| Poezie a próza

Josef Němec

Pozor! Češi útočí na naše buňky…

Je to až k nevíře, že jsme poměrně často schopní kvalitně zpracovat některé reálné či smyšlené zážitky, opatřit je zdatnými a blízkými postavami a prostě je vypustit do věčného prostoru literatury, odkud nemůžou být...

20.8.2022 v 11:00 | Karma: 4,62 | Přečteno: 205x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Vláda je pro preventivní zadržení zbraně. Podezřelé nákupy se mají hlásit

24. dubna 2024  5:25,  aktualizováno  15:46

Přímý přenos Prodejci mají mít už od července povinnost hlásit podezřelé nákupy zbraní. Počítá s tím novela...

Svobodu se lidovci snažili dostat pryč ze strany, teď kauzu odkládají

24. dubna 2024  12:20,  aktualizováno  15:41

Lidovecká snaha vystrnadit ze strany jednoho ze svých nejznámějších poliků, bývalého šéfa strany a...

Seniorka při vystupování spadla pod tramvaj a zemřela, policie stíhá řidiče

24. dubna 2024  13:51,  aktualizováno  15:21

Obviněním řidiče tramvaje z usmrcení z nedbalosti skončilo po více než půl roce vyšetřování loňské...

Lídr kandidátky AfD propustí asistenta podezřelého ze špionáže, do voleb půjde

24. dubna 2024  10:12,  aktualizováno  15:19

Europoslanec a lídr kandidátky Alternativy pro Německo (AfD) Maximilian Krah i přes obvinění svého...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 424
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 501x
Učitel, volejbalista, cyklista, běžec; cestovatel, vášnivý čtenář i pisálek. A především chybující člověk ;).